čtvrtek 15. prosince 2016

Hipíkovy sny Neil Young

Čtenářský deník 2016

Blíží se nové Vánoce a konečně dočetl (dostudoval) dárek z minulých Vánoc knížku Hipíkovy sny od Neila Younga.

Vzhledem k tomu, že jsem si jí dal na místnost, kam chodí i král sám, četba byla o trochu delší, ale o to zajímavější. Jako mladistvý "kotlíkář", jsem bohužel ve svém mládí celou tuto hudební epochu zasklil a i jako plnoletý aktivní muzikant jsem se spíš zanořil do jazzu a o autorovi knížky jsem sice něco zaslechl a nikdy bohužel neposlouchal.

Teď na důchodku, to aktivně doháním a musím poděkovat tuším synovi Martinovi za tento Vánoční dárek.

Jdu na druhé čtení, kdy si vše za poslechu nahrávek usadím a už teď jsem si do svého srdečního repertoáru zabudoval "Dětské šaty" otextované Petrem Kalandrou a další.

Díval jsem se, že u Vydavatele KOSMAS je knížka již vyprodaná, Vážným zájemcům z okolí můžu pod slibem vrácení zapůjčit

Anotace KOSMAS
Neil Young patří k legendám Woodstocku, svými texty poznamenal několik generací milovníků folku i country a zvukem své kytary se zase nesmazatelně zapsal do dějin rockové hudby. Sám i s kapelami Buffalo Springfield, Crosby, Stills, Nash & Young nebo s Crazy Horse i nezapomenutelnými alby jako například Deja vu či posledním Psychedelic Pill. Je jedním z mála hudebníků, kteří přežili šedesátá a sedmdesátá léta a stále objevují něco nového, pořád mají, co dát. Je to mág, který kromě působení na hudebním poli natočil několik filmů, zrekonstruoval starý námořní dvojstěžník, postavil obrovské elektrické auto, pracuje na nejdokonalejším přehrávači hudby na světě a napsal knihu. V ní popisuje, jak svou magii tvoří.

Žádné komentáře:

Okomentovat