úterý 3. ledna 2017

Hudební aplikace - proč nestačí jedna univerzální? Část 2-1 SongBook

SongBook od LinkeSOFT 

Jak to ke mně došlo: Někdy v roce 2016, když už jsem zhruba 10 let používal na kapelní zpěvník aplikaci iReal Pro, jsem jako čerstvý důchodce začal tento perfektní program školitz mezi kamarády hudebníky z Přerovska. Když došlo na kamaráda Peťulku z prodejny hudebních nástrojů v Přerově, ukázal mi aplikaci, kterou používají mezi hudebníky kolem Ivana Němečka z kapely In Blue.  Měl tam už celý repertoár i druhé kapely, kde hraje na basu a tak mne to celkem na první pohled zaujalo. Jak je mým zvykem po krátkém otestování jsem ihned zakoupil verzi pro iPAD, krátce na to pro mobil s Androidem a navázal kontakt na výrobce s dotazem na možnost lokalizace do češtiny.
Aplikaci ke své spokojenosti i spokojenosti hudebníků kolem sebe už používám a doplňuji zpěvníky a playlisty o skladby na požádání svých kamarádů i pro jejich jiné projekty.  Teď již píšu buď v aplikaci pro Windows nebo MAC na normální klávesnici a sdílím přes DropBox se všemi kolegy v jejich osobním adresáři pro SongBook.

Představení


  • SongBook jak vyplývá z mého seznámení umožňuje organizovat své skladby, tak jak jsem byl zvyklý ve Wordu nebo v Google Dokumentech s uvedením textů písniček do slok a refrénů s akordovými značkami na slovy, kde je změna akordu.
  • Stačí v režimu editace přenést vaší skladu z textového editoru, nebo odněkud z internetu do nové skladby v této aplikaci a potom již jen doplnit, Název, Autory a interprety, Tóninu, Tempo a hlavně akordy ke slovům;
  • Pokud jsou akordy standardně nad slovy ve správném místě má SongBook nástroj na jejich správné vložení do textu před slova v hranatých závorkách, tak aby je uměl interpretovat jako akordy
{title: Má Dáti Dal}
{subtitle:The Cop}
{time: 2:58}
{ipodid:}
{key: G}

{c: INTRO}

1. [G]Ber si, co chceš, a užij si den,
   já js[C]em tvůj [D]archand[G]ěl,
   jsem pasák tvý duše, tvých snů ideál,
   jsem t[C]en, co žije "m[D]á dáti, d[Emi]al".


{soc}
R. Má d[C]áti, d[D]al, kdo cht[G]ěl, tak si br[C]al
   z jeho sn[Ami]ů, kdo umí, [D]umí, co d[Emi]ál,
   má d[C]áti, d[D]al, jen j[G]ednou vz[C]al,
   a to, že ch[Ami]udej kr[D]ál už není kr[Emi]ál.
{eoc}

  • SongBook vše zobrazí tak jak jste zvyklí, tj. velikost písma, font, akordové značky, a jejich diagramy a zvýraznění sekcí skladby, pokud je používáte;
  • Vše jsou jen malé textové soubory, které se s ostatními dobře sdílejí a synchronizují s ostatními hudebníky;
  • Akordové značky mohou být v podstatě pro jakýkoliv strunný hudební nástroj: kytaru, kytaru v různých laděních, ukulele, mandolínu, banjo, basu a pod. ..
  • Skladbu můžete operativně nebo trvale Transponovat do jakékoliv tóniny, ve které to zrovna hrají na jammu  spoluhráči;
  • Můžete si vytvářet vlastní i operativní Playlisty a seznamy např. pro OSA nebo konkrétní vystoupení;
  • Vše je založeno na dnes již celosvětově populárním otevřené standardu (formátu) CHORDPRO, který v další části tohoto příspěvku také popíšu na příkladech;
  • Vynikající je možnost práce se zpěvníkem SongBook bez připojení k internetu na svém mobilním zařízení tj. mobilu s Androidem nebo tabletu např. iPad pod OSX resp. nyní již na mobilních zařízeních s Windows;
  • Dnes již jsou k dispozici aplikace pro: iPhone/iPadAndroid Tablets and PhonesWindows PCsWindows Tablets, a macOS
  • Hlavním přímo podporovaným nástrojem pro synchronizaci mezi svými zařízeními ale i ostatními uživateli jsou sdílené složky obecně dostupné aplikace pro všechny uvedené platformy je DropBox viz video na YoutTube;
  • Osobně mám vyzkoušené i jiné podobné kanály jako např. Google Disk, iCloud a dlaší sdílená uložiště na internetu;


Můj text k Djangově skladbě Stompin at Decca

Výsledek v iPADu

Ain't She Sweet včetně tabulatury akordového schématu jako v iRealPro

Song Book kde dnešnímu dni používá celá řada kapel na celém světě



Žádné komentáře:

Okomentovat